piątek, 31 sierpnia 2012

Lista Schindlera

Polecam film, do którego zbierałem się dwa lata, pewnie dlatego, że rzadko oglądam filmy a ten wyjątkowo trwa 3 godziny. Ale w końcu się udało.

Lista Schindlera

Od jakiegoś czasu z Agnieszka zaczęliśmy zwalniać tempo i nawet znajdujemy czas na obejrzenie jakiegoś filmu w łóżeczku. Zaczęliśmy od:
- "Kupiliśmy Zoo"; familijny film, dwie godzinki bez szału, ale do obejrzenia z dziećmi. 
- "Lot 93"; pokazuje rekonstrukcję wydarzeń jednego z samolotu, podczas ataków na wieżowce w USA
- "Jestem na tak"; komedia, nie skończyliśmy, niestety nie polecam oglądać filmu, jak się już go widziało.
- "Slumdog. Milioner" kapitalny film.
- No i "Lista Schindlera"; początkowo nudny, ale wymowny. Polecamy. - Reżyseria: Steven Spielberg

13 komentarzy:

  1. Zgadzam się z opiniami ("Kupiliśmy ZOO" nie widziałem). Natomiast "lista Schindlera" to bardzo poruszający film aczkolwiek na pewno nie dla tych, co lubią filmy akcji. No i zaskakuje sposób nakręcenia filmu - ta dziewczynka w czerwonym płaszczyku na tle cz-b obrazu (nawiaskiem - dziewczynkę grała Anna Mucha!). Film kosztował 25 mln $.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wow. Dzięki za info. Agnieszka Muchę rozpoznała po 0,5 sek. Ja bym nie skumał.

      Usuń
    2. A Pola Ligocka napisała książkę o dziewczynce w czerwonym płaszczyku.
      W tematyce: "Pianista", też dobry.

      Usuń
  2. Acha, bardzo polecam mało reklamowany i znany film (muzyczny) pt. August Rush. Historia uzdolnionego muzycznie chłopca. Do tego świetna muzyka no i fabuła niczego sobie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdzimy, jak gdzieś znajdziemy. :)

      Usuń
    2. A coś słyszałam o tym filmie aczkolwiek nie oglądałam.

      Usuń
  3. Jedne z moich ulubionych filmów, które teraz przychodzą mi do głowy to:
    Joe Black
    Amelia
    Buntownik z wyboru
    Dobry
    Pianista
    Chłopiec w pasiastej pidżamie
    Pamiętnik
    Erin Brockovich

    Z takich lekko sensacyjno-dreszczykowatych to polecam, głównie za ciekawą akcję, niekoniecznie okraszoną wypruwaniem flaków i ociekających krwią
    Telefon
    Prawnik z Lincolna

    Pamiętam, że "Chłopca w pasiastej..." chyba oglądaliście, ale jestem ciekawa jak z resztą. Jeśli nie, to polecam;) Wątpliwości można mieć chyba jedynie co do Amelii, ten film niekoniecznie jest logiczny, więc albo się go uwielbia albo nie cierpi;) Muzyka, piękne dzielnice Paryża, oraz niezwykła uroda głównej bohaterki wszystko rekompensują;)
    pozdrawiam
    kama

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za taka listę. Z pewnością z któreś propozycji skorzystamy.

      Usuń
    2. Zjadłam jeden wyraz, czwarty film nazywa się "Dobry rok", a nie Dobry;)
      kama

      Usuń
  4. Niektóre filmy są wg mnie oczywiście bez sensu, ale niektóre jak dobra książka czy rozmowa, mogą dać wiele do myślenia, trochę refleksji w życiu i zachowaniu swoim, nadziei, radości i wielu innych. Więc jak macie coś na oku, to polecajcie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Aktualnie mam ochotę na jakąś starą, dobrą, Polską komedię i to co, że znam je w większości na pamięć. ;P

    OdpowiedzUsuń
  6. To jeszcze wypada dopisać jakieś propozycje?

    "Między Piekłem a Niebem" z Robinem Williamsem

    OdpowiedzUsuń