sobota, 16 czerwca 2012

Babcia się tego nauczyła od swojej Mamy

Za wrotną drożyną szedł żołnierz ubogi
w łachmanach okryty o szczudle bez nogi,
na piersiach zaś jego zabłysnął krzyż złoty
żołnierskiej zasługi, biedy i cnoty.

I prosi o wsparcie rzewnymi łzami
odmawia modlitwę zmiłuj się nad nami,
wtem wyszła dziewczyna z płowymi włosami
wyniosła mu chleba kawałek ze łzami.

Przyjmij od nas tyle, my więcej nie mamy
my biedne sieroty do Boga wzdychamy,
ojca nam zabrali na wojnę daleką
być może nie wróci, zginął na wieki.

Choć do naszej nędznej a ciepłej chatki
poproszę o nocleg dla ciebie mej matki.

Oj nie wiesz dziecino, komu chleba dałaś
ja jestem twój ojciec, tyś mnie nie poznała,
i tak ja ujął w swe kościste dłonie
zaczął ją całować i pieścić na łonie.

Wtem cichym głosem otwarła się chatka
z krwawymi łzami wyleciała matka,
i ty jeszcze żyjesz i żyć będziesz z nami
i tak oboje zalali się łzami.

2 komentarze:

  1. Twoje i nasze babcie i prababcie wiedzialy,co to jest milosc,wiernosc i uczciwosc,az po grob.W dzisiejszych czasach panuja inne zwyczaje i mody.Albo w ogole brak slubu,albo ciagle zdrady.Albo kolejny rozwod.Albo kochanie inaczej,albo jeszcze inne,rozne dziwadla.I kto nie jest ...trendy,ten ...wypada.Chore to i brudne.Najgorzej,ze cierpia na tym dzieci.Bo przeciez to one sa czesto przyczyna i ofiara rozwodow.Ale kto by o nich tym myslal,wskakujac byle komu i byle gdzie ...do lozka.Wielka i pawdziwa milosc trwa ...wiecznie.A nie 5,10,15,czy nieco wiecej lat.Jesli zyjecie ( co widac )normalnie,jak kiedys Wasze babcie,to jestescie ....nienormalni.Ja tez jestem...nienormalny.Witaj w klubie mniejszosci malzenskich.I ludzi odstajacych od ..."normy".Julek

    OdpowiedzUsuń