wtorek, 21 maja 2013

Stowarzyszenie Harcerstwa Katolickiego "Zawisza"

Słyszeliście o tym? Ja od niedawna wiem, że coś takiego istnieje. I nie ukrywam zacząłem powoli szperać i szukać informacji na ten temat. Dzisiaj na uczelni odwiedził nas znajomy ksiądz z grupą młodych osób - harcerzy z SHK "Zawisza" i jestem pozytywnie zaskoczony tym co robią, ich ideą. Choć wiem jeszcze bardzo mało na ten temat. Może ktoś z Was należy do tego Stowarzyszenia?

W skrócie:

Ruch wychowawczy dla dzieci i młodzieży w wieku od 8 do 18 lat, prowadzony przez kadrę wychowawczą, którą stanowią młodzi w wieku 18-26 lat i więcej wraz z udziałem dorosłych oraz rodziców, którzy pomagają młodym stworzyć wielki świat młodzieńczej przygody.


Ruch dostarczający każdemu młodemu człowiekowi możliwości osobistego rozwoju w pięciu dziedzinach: zdrowie i sprawność fizyczna, zmysł praktyczny, kształcenie charakteru, zmysł służby, życie religijne.

Skauci Europy dzielą się na trzy gałęzie: wilczki (8-12 lat), harcerki i harcerze (12-17 lat), przewodniczki i wędrownicy (powyżej 17 lat).






  

4 komentarze:

  1. Ja należę do instruktorów, powiem tak :fajna zabawa, a dla niektórych sposób na życie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś bardzo chciałam być harcerką ale u mnie na wsi nikt o tym nie słyszał, teraz już za stara jestem niestety, a słyszałeś o tym, że ma wejść ustawa o tym że harcerstwo nie może być związane z religią czy coś w tym stylu. Dokładnie nie pamiętam ale chodzi o to że do tej pory harcerstwo było silnie powiązane z katolickimi wartościami a teraz ma być to zakazane żeby nie było dyskriminacji osób niewierzących. Ale podkreslam że tylko o tym czytałam, nie wiem czy to prawda, chociaż patrząc na politykę naszego rządu to bardzo prawdopodobne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Robią bardzo dobrą robotę, podobnie zresztą jak inne organizacje skautowe:-). Ja od zawsze w ZHP, tutaj też mamy wychowanie duchowe, ale członkiem ZHP może zostać każdy - nawet ateista. Wychowanie duchowe to nie tylko wychowanie religijne, choć to jeden z jego elementów.

    OdpowiedzUsuń
  4. i potrzebujemy młodych studentów i studentek chętnych do radosnej, harcerskiej służby czerpiącej motywację z wiary... :)
    ktoś chętny na obóz w lipcu?
    tel.: 510 54 22 39
    p.s. dzięki za serdeczne przyjęcie na Wydziale

    OdpowiedzUsuń